Sunday 15 November 2009

Snart ferie!

Thanksgiving-ferien starter om en uke, og jeg gleder meg! Trenger en ferie nå til å innhente arbeid med lekser, husarbeid, og sånne småting som må bli gjort men som jeg rett og slett ikke har tid til akkuratt nå.
Ok, jeg gir opp å prøve å flytte bildene! Det øverste bildet er av meg, Tinaog sebraene i dyrehagen
Det midterste bildet er av et keyboard som står midt uti en skog, jeg så det en dag da jeg var ute og sprang.
Det nederste bildet er fra Camoflague day som var sist fredag. På bildet er jentene i engekslkassen min: Shelbi, Kimmie, meg, Summer, Kalli og læreren Mrs Jenkins.
På fredag var jeg på fotballkamp. Lutcher high school er i play-off, og de er på vei mot å vinne state championship i Louisiana. De har vunnet alle kampene til nå, og de vant også på fredag. Det er ganske kjedelig å sitte å se på selve kampen, for jeg forstår ikke så veldig mye av den, men så pleier jeg egentlig ikke følge med heller. Men det er jo sosialt, og vi pleier somregel gå ut å spise etterpå, så det er ganske kjekt likevel.


Lørdag var jeg i dyrehagen Audubon Zoo i New Orleans med Tina og Tony. Det var kjempefint vær hele dagen. Sola skinte og det var rundt 25 grader, jeg gikk i kortbukse, men Tina synes det var litt kjølig. Vi spiste god lunch og hadde is fra Haagen Dazs til dessert. Lørdag kveld var jeg på sushirestaurant med Emma. Det var min bursdagsgave til henne, for hun snakker alltid om hvor glad hun er i sushi. Sushien var god den, og vi vant ut etterpå at vi ville ta en tur på kino med det samme. Vi gikk og shoppa litt før for å slå ihjel litt tid før kinoen begynnte, og så så vi Couples Retreat, en ganske søt film, helt ok.
Amerikanerene syns jeg er kjemperar fordi jeg spiser sunn lunch. Jeg pleier ha med meg knekkebrød og frukt og grønnsaker, og det synes alle andre er frykelig festlig. Jeg pleier somregel spise litt av lunchen min i 3rd block, og da sitter alle andre og spiser snickers eller m&m's og jeg spiser gulrøtter eller knekkebrød! Hver dag får jeg spørsmål om knekkebrødene, eller kommentarer om at jeg må virkelig like frukt og grønnsaker som spiser det uten at moren min tvinger meg. Men jeg har litt innflytelse på dem, for jeg har fått en veninne av meg til å like knekkebrød med nutella på, og jeg hadde med meg sukkererter en dag på skolen og delte med hun jeg sitter med, og neste dag kom hun på skolen med sine egne :) Men jeg føler meg litt som en hykler, for akkuratt nå selger jeg snop for 4H. Alle 4H-erene har fått en pose med 30 forskjellige sjokolader som vi må selge for å samle inn penger.

No comments:

Post a Comment