Tuesday 9 February 2010

killermaur, king cake, camping

Jeg har blitt bitt av fire ants. Det klør. Trådde i ei maurtue da jeg gikk ut av bilen, og så kom de oppi sko, sokker og langt oppetter leggen. Så nå har jeg mangen fine bitt på ankelen og oppetter leggene. Det klør og svir:( Bildet er tatt et par minutter etter jeg ble bitt, hovna opp ganske raskt. Jeg savner normale norske maur! Ååå så interessant dette er..
Dette er en king cake. Det er noe veldig godt som folk her i Louisiana spiser rundt Mardi Gras. Det er som en kjempestor kanelbolle med melis på og fargerikt strøssel. Og når man kjøper en, kommer det en baby med, som man legger inni kaken, og den som får stykket med babyen i må ta med king cake neste gang (f eks neste lunch på skolen eller noe sånt).


På fredag hadde vi late take-inn. Altså vi starta seint på skolen. Så da var jeg og Emma på cafe og spiste donuts til frokost :) Og etter skolen var jeg og Shelbi og Drake på China king og åt middag etter skolen. Og så var jeg hos Heidi og så film. Åja, på fredag hadde vi dress down day. Det betyr at man kan kjøpe et pass som tillater en til å ha på seg "normale" klær (ikke skoleuniform, jeans with no rips, shirt with sleves with no obscene pictures or words). Og passet koster en dollar, og pengene går til et bra formål. Haiti denne gangen, tror jeg.




Saints ja. Saints vant superbowl. Jeg var hos Shelbi og så kampen. Eller vi spilte Pictionary, og hadde kampen på i bakgrunnen :) Men det var faktisk en ganske spennende kamp, og New Orleans Saints vant 31- 17 over Indianapolis Colts. Da Saints vant gikk folk helt gale. Folk løp ner gata her og brølte, folk satt ute i bilene sine og tuta med hornene (?????), folk fyrte av fyrverkeri, det var ganske festlig hele greia. Så da tok jeg og Shelbi en kjøretur rundt i Lutcher sammen med Drake for å se på galskapen, hehe. Jeg har forstått det sånn at Saints har vært veldig dårlige før, og dette var første gang de kom til Superbowl, så dette var stor stas.
Jeg skal på camping med Shelbi sin familie om to uker! Meg, Shelbi, Chase, Tyler, diverse tanter og onkler, hunden til Shelbi Blaise (som Shelbi skamklipte med saks i går, bilder kommer senere...) og Drake. Det blir kjekt. Jeg vet ikke helt hva jeg skal forvente meg, har aldri vært på amerikansk campingtur før, har vel egentlig aldri vært på norsk campingtur heller.
Og så skal jeg bare nevne Emma sitt navn en gang til. Hun ble så glad da jeg skrev om henne sist gang :) Og så skal jeg på field trip i morgen!

1 comment:

  1. Eg au vil skriva Emma, saa kan hu lura. Pass deg for skumle maur på campingtur:)

    Mor

    ReplyDelete