Monday 19 October 2009

Hei Eli, hva har du gjort i helgen?
Jo, i helgen har jeg vert på sushirestaurant for første gang. På fredag var jeg og Julie, og tre kompiser av Julie og spiste sushi på en sushi og habachi-restaurant i Baton Rouge. Før det var vi innom Mall of Louisiana for å slå ihjel litt tid, og se etter noen treningsshorts til meg. Så langt kom vi aldri, for jeg gikk forbi en godteributikk, og glemte alt om shortsen, og kjøpte heller mye smågodt. Du aner ikke hvor vanskelig det er å finne smågodt her nede, dette er den første plassen jeg har sett der de har godt utvalg av smågodt. Jeg angrer ikke at jeg droppet shortsen et sekund! Etter det møtte vi guttene, kjørte til sushirestauranten og spiste. Det var overraskende godt, og det var herlig å gå på en restaurant som ikke serverte hamburgere! Etter det spaserte vi rundt ute litt, gikk innom en plass og kjøpte milkshake, og så gikk vi til Target! Jeg elsker Target, det er mye kulere enn Walmart, og de har veldig godt brød der! De andre så litt rart på meg da jeg spurte om vi kunne gå innom brødavdelingen, men jeg tenkte jeg måtte nytte sjangsen, for Tina liker ikke å handle på Target, så jeg hamstret inn brød!

Lørdag hadde vi herlig vær her! Det var akkurat som en god norsk sommerdag, med skinnende sol og frisk KALD luft. Luftfuktigheten har vært borte denne helgen, og jeg savner det ikke! Så jeg gikk tur med hundene og lå ute og slappet av i solen hele dagen. Om kvelden var jeg med Frank til søskenbarnet hans, der de hadde et bål, og så lagte vi s'mores. S'mores er graham crakers (ganske like kornmokjeks), som man deler i to og legger sjokolade og grillede marshmallows inni.

I dag har jeg vært med Shelbi og Emma og laget norske pannekaker med nutella (nugattilignende pålegg) på, og sett Stepbrothers. De andre er alltid veldig missunte når jeg drar opp knekkebrød med nutella på i lunsjen, så jeg har lovet å ta med et par ekstra knekkebrød i morgen.

OK, blogspot gidder ikke laste opp bildene mine, men dere kan jo google s'mores så kan dere se hvordan det ser ut:)

Og nå trodde du at du skulle få slippe å lese om cross country denne gangen, men den gang ei! Vi har faktisk hatt to dager på rad uten cross country-trening denne helgen! Det er den første gangen det har skjedd siden jeg begynte. Men vi hadde trening på fredag kl kvart på 6. Da var jeg veldig trett, så trett at jeg glemte å bytte shorts. Jeg hadde sovet i en liten rosa shorts med katter på, og jeg innså da jeg hadde gått over til Frank (som jeg sitter på med til treningen) at jeg fortsatt hadde dem på meg. Så jeg sprang 5 km i rosa katteshorts, og det funka fint det, så neste fredag har jeg tenkt å springe i den blå tussi-shortsen min. Neida:)

No comments:

Post a Comment