Sunday 31 January 2010

springing, sykkeltur, superbowl, saints!

Hei. Nå har track season begynt, så nå er jeg i full gang med treningen igjen. Track er altså en sport der man kan enten løpe sprint, lang distanse, hurdels (over sånne små hinder), hoppe lengde, kaste en slags tung ball, og litt andre sånne ting. Jeg skal da springe lang-distanse, 2 miles, 3,2 km. Så track er jo ganske... kjekt. Neida, det er veldig kjekt, men treningene er veldig harde! Vi springer i trappene i tribunene til fotballbanen, sprint en runde, så hoppe med samlede føtter, så hinke på den ene foten og så den andre, og så hoppe to trappetrinn på en gang med samlede føtter, og så en runde til med sprint. Og det er 4 trapper på over 20 steg per runde.. Og dette er bare en liten del av hva vi gjør hver trening. Vi trener altså i minst 2 timer hver dag, springing og styrketrening for det meste. Men det er ganske kjekt altså, og så slipper jeg i hvert fall å bekymre meg for noen prom-diett sånn som alle andre tenåringsjenter her i landet gjør.
Og i går, lørdag, var jeg og Drake på sykkeltur. Sist helg var vi ute og spiste italiensk, meg, Shelbi, Drake og Tyler, og så var vi på starbucks og Walmart etterpå. Og på Walmart bestemte Drake seg for å kjøpe en sykkel. Så derfor var vi på sykkeltur i går. Vi sykla ut til et slags naturreservat, eller jakt og fiskeområde, vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men det er ihvertfall ganske fint der. Og så så vi litt på fiskene der ute, det var egentlig ikke så lett å se for vannet er ganske brunt her. Og så gikk vi tur ut i terrenget og kikkte på naturen. Heldigvis var de eneste slangene vi fant hageslager som noen hadde slengt fra seg. Naturen her i USA er veldig annerledes fra i Norge, og her i Louisiana finnes det ikke en eneste bakke.
Vi var nok et nydelig syn i matchende Lutcher Cross Country-treningsdresser.
Og på bildet under er den fine sykkelen til Tina som jeg låner.

Og ellers har New Orleans Saints, det mest populære profesjonelle amerikanske fotballaget i området, kommet til Superbowl. Superbowl er seriefinalen, og det er visst veldig stas å få spille der. Og det at Saints har aldri spillt i superbowl før gjør det ikke akkuratt mindre viktig. Kampen spilles neste søndag tror jeg, og de skal spille mot Colts.

Og været er ganske merkelig for tiden, i går var det 4 grader pluss, mens sist helg hadde vi over 20!

No comments:

Post a Comment