Monday 17 May 2010

beltebank

Whitney, Emma og meg på sports banquet sist torsdag, et koselig bilde før et litt mindre koselig blogginnlegg.


-Hallo. Nå har sommerferiemodus starta for fullt her, Shelbi tror det er mandag på lørdag og lørdag på søndag. På fredag var jeg hos Kristin og Kaitlin og grilla, eller bbq'et som de kaller det her. Vi tegnte med kritt i oppkjørselen, spiste hamburgere, spillte billiard og de som klarte sitte i ro så film. Men det jeg egentlig ville fortelle om var at da de fleste andre satt inne og så film, var jeg ute med en gjeng gutter og spillte billiard, og så kom vi på snakk om noe. Josh fant et belte på et bord, og jeg vet ikke helt hvordan vi kom innpå det, men de begynnte å fortelle om hvordan de hadde blitt slått med belter og lignende som barn. Alle fire hadde flere ganger blitt slått fordi de hadde gjort noe galt. To av dem pleide også måtte knele i ris hvis de hadde gjort noe ekstra fælt. Jason måtte på legevakten da han var tretten, for faren hadde albuet ham i nesen så han fossblødde... Blaine mente at han fortjente det hver gang han ble slått, og han respekterer foreldrene sine fordi de gjorde det, og alle fire var helt enige om at de kommer nok til å slå sine egne barn når den tid kommer.
-Jeg satt med haka på knærne, jeg har ennå ikke helt innsett at jeg er i sørstatene, og dette burde egentlig ikke overraske meg. Og så kom jeg til å tenke på hvordan jeg hadde reagert hvis jeg ble slått da jeg var 5, 8 eller 10 år. Først så innbilte jeg meg selv at jeg aldri gjorde noe galt, så derfor har jeg aldri fortjent det, men etter litt videre tenking kom jeg fort fram til at jeg var nok ikke alltid en engel. Jeg fikk veldig fort dårlig samvittighet da jeg var liten, og en skjennepreken fra mor og far fikk meg til å tenke i dagesvis, hvordan hadde jeg da reagert om jeg ble slått?
-Ok, over til noe litt mer hyggelig igjen. På lørdag var jeg hos Shelbi og spiste Crawfish og så film, Sherlock Holmes. Bra film, jeg likte den, men Shelbi sovna. I går var jeg på Walmart, og så hos Shelbi og bada, og så på Subway, og så så vi film igjen, Marley and me. Og i dag, i mens dere der hjemme har feirt 17. mai, har jeg jogga en runde i stedet for å gå i tog, spist bringebærsorbet i stedet for lollipop og pinup, og lagt hjemmelaga pizza i stedet for skinkegrateng hos farmor. Norsk 17. mai slår den amerikanske any day. Forhåpentligvis blir 17. mai som russ neste år mer spennende. Nøyaktig to uker til jeg kommer hjem i dag.

No comments:

Post a Comment