Friday 11 December 2009

Hei. Nå skal jeg snart ut og bowle og spise meksikansk. I helgen er det Festival of the Bonfires her, så der skal jeg i morgen. Og så skal jeg kanskje være med vertsmoren min Tina og besøke en tysk jente som er utvekslingselev på en annen skole i området her, så får jeg kanskje øvt litt på tysken min!
Jeg hadde egentligt forventet at "interessen" over meg kom til å gå ned etter jeg hadde vært her en stund, men amerikanerene synes enda at jeg er kjempespennendes.. hehe. I dag i sports medicine kom folk og bokstavelig talt satte seg foran pulten min og stilte spørsmål om Norge. Jeg lærte dem å si "God Jul", og så stillte de meg mange spørsmål. De lurer på alle slags merkelige ting, som foreksempel om vi har gress i Norge, og om norsk gress er annerledes enn her i USA. Og det er det forsåvidt og, gresset her er mye "groverere" enn hjemme. Og hun ene læreren min sa at jeg måtte komme og snakke med henne i januar, for hun ville lære norske banneord, men jeg kan ikke lære henne dem nå fordi hun er læreren min :)

Amerikanerene feirer ikke advent noe særlig. Det er synd, og jeg savner adventsseriene på tv. Men jeg har jo adventskalenderen min :) I dag fikk jeg eventyrsjokolade.

1 comment:

  1. Du kan læra na nogen alternative banneord. "hostesaft" for eksempel, et av de verste me he, kan verta stiligt når u ska imponera den neste norske utvekslingsstudenten :).

    ReplyDelete