Sunday 13 December 2009

helgen og sånt

Drake og Tyler
Meg og Shelbi og Baby J



Hei! På fredag var jeg med Shelbi, Tyler og Drake og åt på en meksikansk restaurant. Maten var god, og det var kjekt å gå på en restaurant og spise mat som ikke var frityrstekt! Neida, jeg spiser ikke såå mye frityrstekt mat, men Lousiana er kjent som kongen av frityrsteking, og dette er den eneste plassen i verden man kan finne frityrstekte oreos og snickers. Og Louisiana er også den staten med mest tv-er per innbyggere. Her i huset har vi 3, Shelbi og dem bor 4 i huset, men har 7 tver... Åå, jeg er så stolt over Louisiana! Neida, Louisiana er dritkul, vi har mye god mat, eller some good ole cajun cooking som de sier her. Jeg får legge ut noen bilder av de forskjellige matsortene de har som er kun i Louisiana.

Men ja, tilbake til hva jeg har gjort i helgen! Etter vi hadde spist fredag, gikk vi til Walmart og gikk rundt og kikkte på ting, slik som alle amerikanske tenåringer gjør når de kjeder seg. Etter det gikk vi til Best Buy og kjøpte nisseluer. Og så kjørte vi til en julepark med mange julelys, en stor fontene, og fine pyntede juletrær. Det var kjempefint der, og veldig koselig, men veldig amerikansk! Alle bildene utenom nr 2 er tatt der. Det andre bildet er fra stedet vi kjørte til etterpå, der det var en stor julekrybbe, med figurer i ekte størrelse! Og så glemte jeg å nevne en ting: de har radiostasjoner her som spiller KUN julemusikk, så det hørte vi på i bilen når vi kjørte rundt!




Meg og Shelbi igjen
På lørdag snekk jeg og Tony oss ut om morgenen for å kjøpe julegavee til Tina. Haha, måtte feilstave litt der i tilfelle Tina prøver å oversette bloggen min. Men jeg tror ikke hun leser den.
På ettermiddagen var jeg og Shelbi på the Bonfire Festival, der vi traff Drake og en jente som heter Erica. Vi hørte på de forskjellige bandene som spilte, så på ting i bodene, og snakkte med folk vi kjenner. Det var litt sånn som Jærdagane, bare litt mer amerikansk, hehe.

Og i dag stod jeg opp tidlig for å være med Drake og løpe et 5 kilometer løp for veldedighet i samarbeid med Bonfire-festivalen. Det var veldig hardt å løpe nå etter jeg har vert syk, men jeg kom først i min aldersgruppe, så nå har jeg en ny og fin medalje til samlingen min. Ja jeg var forresten syk tidligere i uka. Og vi trenger jo ikke nevne hvor mange det var i aldersgruppen min, eller hvilken plass jeg kom på av alle sammen.. Hehe, jaja. Etter vi hadde løpt fikk vi mye god frukt, og så slapp Drake meg av hjemme. Der tok jeg en kjapp dusj før Shelbi kom og plukkte meg opp for å gå tilbake til festivalen for å høre på et band jeg kjenner. Noen av de jeg går på FCA og på skolen med har et band som heter Driven, som spikker kristen musikk. Og de var faktisk ganske gode! Og nå driver jeg og vasker klær, og skal snart starte på et BERG av lekser
:(
Og ellers har Drake begynnt sende venneforespørsler til MINE venner på facebook helt ut av det blå.. Så om dere får venneforespørsler på facebook fra ukjente amerikanere, bare la vær å godta! Hehe.. Som dere ser har jeg hatt mye lag med Drake i helgen, men no need to worry, det er ikke sånn som dere tenker, for vi er bare venner. Og jeg lover å oppdatere dere der hjemme om det skjer noe sånn her nede, så dere trenger ikke kikke i posten etter bryllupsinvitasjoner helt enda :P Nå har vi bare en uke igjen før juleferien starter, og Hilde og Elisabeth kommer på besøk og jeg skal til New Orleans og treffe Mona igjen! :D

No comments:

Post a Comment