Saturday 5 September 2009


Fredag var en laaaang dag! Hadde fri fra cross country practice, så slapp å stå opp kl 05.15. Vi hadde hawaii tema, så alle kledde seg opp i Hawaii-klær i stedet for skoleuniformen! Var morsomt å se alle de forskjellige fargene i gangene i stedet for kjedelig hvit og khaki. Vi hadde et pep rally etter skolen. Nå tenker du "hva er et pep rally", og det er litt vanskelig å forklare. Først spillte bandet noen sanger, så jublet alle, så kom fotballspillerene løpende inn, så jublet alle litt mer, så kom cheerleaderene og gjore noe greier og så jublet alle litt til, og så kom danseteamet og danset litt, å så jublet alle enda mer. Ellers så kastet de sånn konfetti fra himmelen, og så tok alle bilder med vennene sine! Veldigt amerikansk, men også veldig morsomt!
Rett etter pep rallyet kjørte jeg og noen jenter til Taco Bell. Alle her snakkte om hvor merkelig det var at jeg aldri hadde spist der, og jeg må si at jeg ble nesten litt skuffet etter alt styret. Det var helt greit, men man kjenner lett at det er "billigmat". Spiste en mexican pizza. Det eneste som var annerledes med Taco Bell, er at foran utgangen henger det en bjelle man ringer i om man er fornøyd med servicen :)
Etter Taco Bell, slapp de meg av hjemme, og jeg hadde ca 10 min på meg til å skifte før det var ut igjen på football game, amerikansk fotball så klart! Kjekt å gå på football-kampene, for vi treffer alltid folk vi kjenner. Det var bare meg og Chelsie som reiste med foreldrene hennes, men vi møtte mange andre der borte :)
I dag har jeg stått opp kl 7 for å løpe cross country, 4 miles (6,5 km), så rett hjem og i dusjen, og så til Walmart for å handle. Walmart er så ufattelig stort, jeg pleier gå rundt med handlekorgen min (ok, somregel løper jeg og hopper på ståbrettet og sklir :D), og bare se på ting. I dag var vi der inne i to timer, jeg finner alltid mange småting som jeg aldri har kommet på at jeg trenger, men som jeg bare må kjøpe! Ellers har jeg rydda på rommet, det så bombet ut fordi jeg somregel ikke har tid til å plukke opp etter meg, og så har jeg ordna noe leksegreier. Vi har fri på mandag, det er Labour day, altså sånn som vi har 1. mai i Norge. Trenger den ekstra fridagen til å prøve å banke inn noe vett i skallen før eksamener som starter neste uke. Her har de eksamen 4 ganger i halvåret.. Eller eksamen og eksamen... Vet at matte-eksamenen er avkryssingsprøve. Men det skal nok bli vanskelig nok fordetom, i matten har vi ikke lov til å bruke annet enn blyant, så vi må kunne alle de forskjellige uttrykkene med utenatt, noe jeg sliter litt med! Men jeg skal nok alltids klare det:)
Nå kommer snart Summer og plukker meg opp, vi (+ Shelbi og Emma og Summer sin kjæreste John tror jeg) skal ut og spise, og så på kino! Gleder meg, men jeg er glad for at jeg ENDELIG kan sove ut i morgen, i morgen skal jeg bare kanskje på noe FCA-greier (Fellowship of Christian Athletes) på ettermiddagen, en dag nesten uten planer! Lenge siden sist! Jeg vet at det er en "e" der nede, men jeg får den ikke bort...
e

No comments:

Post a Comment