Sunday 20 September 2009

I dag hadde vi cross country meet igjen. Det gikk litt bedre denne gangen, vi hadde ikke drittvær og jeg følte meg bedre. Har forresten vært spysjuk i begynnelsen av uka, men alt er fint nå. Jaa, men vi sprang 5 km på løpet, og det var helt greit. Etter løpet ville treneren ha oss til å springe 3,2 km til, så hun satte en stoppeklokke på 20 min og sente oss av gårde. Men vi på cross country teamet ville slettes ikke jogge mer i dag, så vi jogget til vi var ute av sikte, og så gikk vi og gjemte oss i en skog og ventet på at de 20 minuttene skulle gå over. Hihi. Men treningene her blir bare hardere og hardere. I morgen skal vi springe 6,5 km, og på mandag har vi 13 km. Og vi har ikke lov til å ta pause eller gå, da blir treningen telt som fravær, og vi løpe distansen omigjen neste dag, og har vi flere enn 3 fravær blir vi sparket av laget. Men jeg liker cross country, problemet er at det er det ikke så mange andre som gjør. Vi er 7 stykk på laget, og 4 vurderer å slutte på grunn av de harde treningene. Mange sier at treneren presser oss så hardt fordi hun vil at vi alle skal slutte. Her er det nemlig sånn at lærerene får ekstra betalt for å være trener.

Hmm, ble mye om cross country nå, men det er det som tar opp mest av fritiden min. Ellers skal jeg i dåp i morgen, jeg må også gjøre lekser en gang denne helgen. Ooog på torsdag fikk jeg karakterarket mitt for første kvartal av første semester. Jeg fikk B i engelsk, best karakter i klassen :) A i food and nutrition. Og C i geometry honors class og C i sports medicine. Det gir meg et snitt på 3.0, det høyeste snittet man kan ha her er 4.0. De har og en "smartingklubb" her, da må man ha 3.0 i snitt eller over for å være med, så kanskje jeg blir invitert til å bli medlem der. Alle klassene jeg tar utenom food and nutrition er dual enrollment honors classes, det betyr at jeg får ekstra bonuspoeng om jeg skal på college her.

Jaa, ellers går det mye i det samme. Jeg var på walmart i dag, og så inviterte Heidi meg på lunsj hos henne. Heidi er manageren (en slags hjelpetrener) til cross country teamet. Vi spiste gumbo, som er en Louisiana-spesialitet. Det er litt vanskelig å forklare hva det er, det er kjøtt og ris og suppe, og så smaker det veldig sterkt, men det er godt!

På mandag starter senior week, det skal være en gøy uke med forskjellige aktiviteter i løpet av skoledagen. Så da får jeg sikkert tatt mange bilder så jeg kan legge ut her på bloggen.

No comments:

Post a Comment