Monday 28 September 2009

sommer, sol og søndag!

Årh, selvfølgelig kommer bildene i motsatt rekkefølge. Jaaaja!


Denne uken har vi altså hatt Senior Week på Lutcher High school. Mange forskjellige aktiviteter, gøy å ha litt andre ting en bare skole på skolen! Bildet ovenfor er fra the homecoming dance. Det er altså som et lite ball, elevene på skolen møttes i kantina, danste, og så kåret de homecoming queen og king. Det var ganske koselig, og det var gøy å se alle i finklær i stedet for den kjedelige skoleuniformen. Dette var altså i går, på lørdag. Og jenta på bildet er Jada, en junior som jeg ble kjent med i løpet av min korte karriere på volleyballaget.
Hahaha, sjekk den amerikanske posen! Meg og Heidi poserer foran fotballbanen der vi gikk for homecoming. Det er litt vanskelig å forklare hva homecoming egentlig er. Det er egentlig bare at senior fotballspillerene og de som er involvert i sporter som er om høsten, går en runde på fotballbanen, for så å gå ned på midten, mens noen snakker i en mikrofon om hva du har oppnådd i løpet av High school, og hvem yndlingslæreren din er, og hva du vil bli når du blir stor. En veldig amerikansk tradisjon, og det var veldig gøy å være med på.

Her er Gavin (til høyre), han er quarterback på fotballaget, og "den kuleste på skolen". Det var han som ble kåret til Homecoming king. Og på den andre siden er Todd, han spiller også fotball, han er kjempekoselig, vi pleier allti high five'e når vi går forbi hverandre i gangen. Jeg har mange high five venner, folk som jeg egentlig ikke kjenner, men som hver gang jeg går forbi dem i gangen roper "ELLI", og så high five'er vi.


Dette er Drake sin senior-jakke. På onsdag under senior picnic, fikk alle seniorene som er med i en sport en jakke. Jakken ser egentlig ganske rar ut. Men på L'en på jakken er det sydd på merker for hvilken/hvilke aktiviteter du er med i, og hvor mange år du har vert medlem. Drake er altså captain of the marching band, med på cross country, svømming og track. Track er en vår-sport, men alle de andre tingene går han på nesten hver dag. Han er gal, alltid blid og veldig energisk. Han løper med cross country-laget etter skolen, før han går rett på bandtrening, og så på svømming...

På onsdag hadde vi et cross country meet igjen. Det var ca 40 min fra skolen vår, så vi slapp 15 min av siste time:) Og vi kjørte i sånn kul gul buss! Jeg kom på 56. plass ut av ca 110 jenter i high school-aldersgruppen. Og det er jeg jo ganske fornøyd med :) Etter meet'et var over, gikk vi på McDonalds! Hvor ellers enn i Amerika?


Denne uken har vert lang, men likevel har tiden gått superfort. Jeg har vert opptatt fra solen sto opp til den gikk ned, bokstavelig talt. Skole, Cross country-trening, shopping for homecoming, lekser, spising og soving, ingen tid til å slappe av. Men i dag har jeg hatt fri hele dagen, jeg har kun rydda på rommet, vaskt klær, og gjort litt lekser, men det er å regne som en fridag i forhold til de andre dagene. Jeg har også sovet ut i dag for første gang på 2,5 uker. Nå begynner snart frustrerte fruer, så jeg skal spise is og slappe av litt til før en ny uke starter i morgen:)


Vet noen hvordan jeg finner ut hvor mange lesere jeg har?

1 comment:

  1. åh, glede mæg te homecoming! trur dæ æ et par vege te okka ska vær :D

    ReplyDelete