Saturday 29 August 2009

no we are not vikings, no we dont have any polar bears in our streets, and yes we do have popcorn







Begynner å få litt presentasjonsangst når jeg ser hvor mange som leser bloggen!



I dag har jeg hatt min første fridag fra cross country'en. En hel dag uten trening! Men i morgen har vi til gjengjeld to treninger.. Siden sist har jeg gått på skolen og cross country som vanlig. Tirsdag kveld var jeg ute med noen venner. Onsdag var jeg på kristenmøte igjen. Og i går var jeg på min første American Football-kamp! Det var veldig kult, og det ER helt likt som i filmene! Jeg fikk beskjed før jeg reiste at jeg ikke skulle forestille meg USA som vi ser det i filmene, men mye er likt! Jeg er venn med noen jenter som er prikklike "sjefsjentene" i Mean girls! På fotballkampen har de korps som marsjerer rundt banen før kampen, og cheerleadere og maskoter som engasjerte publikum, akkuratt som i filmene :) Jeg forstod ikke så mye av hva som skjedde på banen, så jeg prøvte å klappe når vennene mine klappte. Det var veldig spennende, og Lutcher High school vant 25-0!






Jeg har blitt kjent med mange forskjellige folk her. Alle henger i grupper og klikker, og jeg er litt med flere forskjellige. Det er greit å kunne variere litt etter hvilket humør jeg er i, noen vet jeg at ikke snakker så mye, så trenger jeg fred sitter jeg med de i lunsjen. Alle er veldig nysgjerrige, og stiller mange spørsmål. Og det er en fyr her som er fast overbevist på at Norge ligger i Skottland, så hver gang jeg treffer han i gangen snakker han til meg med skotsk aksent, og han kaller meg for Nova Scotia (som forresten ligger i Canada......). Jeg har rett å slett gitt opp å prøve å forklare det, så jeg får vel bare leve med det.

1 comment:

  1. haha, forstår du he fått mange av dei geniale spørsmålå du ao ja:P
    hørres ud så du he d konge :)
    fortsedd mæ d. Knall jillt å lesa bloggen din;) ingen gronn te prestasjonsangst:P
    kosa dg viare;)

    ReplyDelete